Вордпресс шаблоны можно скачать здесь: http://wordpress-zone.ru/wordpress-themes-and-templates

«Автоматизація обліку та подання звітності промисловими підприємствами: практичний аспект»

  24 травня 2018 р. в Чортківському навчально-науковому інституті підприємництва і бізнесу ТНЕУ відбулося засідання круглого столу на тему:   . Організаторами заходу виступили к.е.н., доцент Чижишин О. І. та к.т.н. Павелчак-Данилюк О. Б.

Директор ЧННІПБ ТНЕУ, к.е.н. доцент Кульчицька Н. Є. розпочала засідання, привітавши присутніх гостей-практиків, професорсько-викладацький колектив та студентство. Надія Євстахівна зазначила, що вирішення актуальних економічних проблем не можливе без прискорення науково-технічного прогресу, широкого впровадження інноваційних інформаційних технологій в усі сфери людської діяльності. Особливо важливою сферою застосування останніх є бухгалтерський облік, оскільки це найбільш інформаційно містка ділянка роботи на підприємствах, в організаціях та установах. Саме тому вирішальним напрямом удосконалення бухгалтерського обліку (поруч із впровадженням між народних стандартів бухгалтерського обліку і фінансової звітності, удосконаленням нормативної бази) є впровадження автоматизованих систем, що базуються на інноваційних інформаційних технологіях.

У продовження заходу слово надали начальнику Чортківської ОДПІ ГУ ДФС в Тернопільській області Цвігуну Р. І., який наголосив, що сьогодні основною формою ведення обліку є автоматизована, а також окреслив основні переваги та недоліки подання звітності в електронній формі. Перш за все Руслан Ігорович акцентував увагу на зручності такого виду подання, адже не виходячи з кабінету здійснюється формування і подання будь-якого виду звітності. Також позитивним є гарантія автоматичної перевірки документів на арифметичні помилки та наявність оновлень форм декларацій відповідно до змін законодавства. При електронній подачі звітності надходить підтвердження доставки звітності та відбувається оперативне перевірка інформації у податковому органі. Проте на шляху впровадження електронного звітування виникають деякі перешкоди. Руслан Ігорович навів кілька прикладів, при яких суб’єктам господарювання доводиться подавати паперові варіанти звітності, зокрема технічний збій електронних програм подачі звітності, або ж видача електронних ключів лише в обласних центрах, що спричинює труднощі у вигляді черг, доїзду.

«Електронний ключ і ти у трьох місцях» – саме цими словами розпочав виступ начальник відділу обслуговування платників Токарь С. В. Святослав Вікторович вказав нормативне забезпечення, яким керуються при використанні електронного підпису та електронної звітності: Закон України «Про електронний цифровий підпис», Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», «Про затвердження Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання» та інші. Назвав популярні програми, за допомогою яких можна подати податкову й фінансову звітність. Раніше для цього потрібно було укласти договір з ДФС, а уже з 2018 р. необхідно приєднатися до договору, укладеного між структурами ДФС, подавши заяву. Святослав Вікторович наголосив, що майбутнє за електронними кабінетами платників, які дають змогу оперативно отримати та здійснити обмін інформацією, що сприятиме економії робочого часу. Святослав Вікторович також підтвердив наявність певних проблем в ході електронного подання звітності, зокрема постійні зміни законодавства має негативний вплив, оскільки деякі програми не встигають оновлятись відповідно до них.

У ході круглого столу виникали дискусії щодо доцільності подання звітності по єдиному внеску в органи ДФС, а не у Пенсійний фонд; з приводу можливості подовження дії електронних ключів; необхідності врахування владою практичних пропозицій працівників ДФС при написанні та прийнятті законодавчих актів.

Окрім представників фіскальних органів на заході були присутні бухгалтери підприємств, а саме бухгалтер-касир підприємства з іноземним капіталом Біллербек перо-пухова фабрика м. Чортків Варода Л. В. татимчасово виконуючаобов’язки головного бухгалтера ДП «Чортківське лісове господарство» Саварин Г. В. Практики зазначили, що на обох підприємствах застосовується автоматизована форма ведення обліку та здійснюється електронне подання звітності. На ДП «Чортківське лісове господарство» перевагу надають програмі M.E.Doc , також створений електронний кабінет, що, за словами Галини Володимирівни, значно полегшує співпрацю з контролюючими органами. Також особливістю цього лісогосподарського підприємства є використання кишенькових комп’ютерів з програмним забезпеченням, що дає змогу лісничим на місцях передавати інформацію в бухгалтерію та ефективно здійснювати облік деревини на корені.

Любов Володимирівна, підкреслила важливість електронного формування звітності, адже для підприємства з іноземним капіталом необхідним є звітування не лише контролюючим органам, а й вищому керівництву, що здійснюється саме з використанням електронних сервісів. Автоматизована форма обліку на даному підприємстві значно полегшує первинний та зведений облік сировини та готової продукції, яка є різноманітною.

Висловлюємо вдячність гостям та організаторам заходу за цікаву та пізнавальну зустріч. Запрошуємо до подальшої співпраці в контексті науково-практичних досліджень актуальних проблем розвитку обліку, оподаткування та функціонування економічної системи загалом.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *